Kontakt

Rybaření je fajn zábava i užitečný koníček.

Rybu kterou nesežereš můžeš i pustit, ona stejně nakonec chcípne.

Mírná masařina v mezích zákona neškodí po malých dávkách v jakémkoliv množství.

Všechno co jste chtěli vědět o masařích a báli jste se zeptat, se zde dozvíte.

Diskuse k článku: Vyplatí se vám povolenka?

30.10.2012Kategorie: Mytologie Mrku
 

3x v oblíbených a 6x v ignorovaných.

73 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nbart.bm - Profil | Ne 11.11.2012 21:31:45

nofish >> no jo ale to je o granuláčích alias rybých brojlerech duháčích to je taky humus no nic valím chrnět zítra mi to prej ZdendaHat natře ve vláčce :))))

Nnofish - Profil | Ne 11.11.2012 21:26:19

bart.bm >> no ono pstruzi na tom nejsou asi lépe. Když ta ryba přibere z kila granulí kilo váhy, tak taky nebude asi vše úplně v pořádku. (je pravda že v laboratorních podmínkách to bylo i méně, v chovu to bude spotřeba krmiva trošku více, ale tohle je jen příklad).

Nbart.bm - Profil | Ne 11.11.2012 21:22:37

nofish >> jj pangas je humus to by člověk nevěříl co v něm je a přitom stačí trochu pogooglovat a zvedá se mu žaludek :( všem co jej milují přeju dobrou chuť :)))))))

Nbart.bm - Profil | Ne 11.11.2012 21:20:59

jinak k tématu...nevyplatí a nikdy se to ani nevyplatilo a do budoucna taky ne :))) ono když do toho člověk ročně narve pomalu to co jiný vydělá za ten rok tak to ani nejde.bych musel jen chodit na ryby a na náměstí mít prodejnu s těma rybama :))) a to přece nejde bo bych tam musel prodávát já a kdo by zas za mě chytal :))))) je to začarovanej kruh....no a co....ale až mi na to roba příjde :))))))))))

Nnofish - Profil | Ne 11.11.2012 21:20:48

bart.bm >> asi by se dalo. Třeba tilapie spase skoro všechno. Kuřecí odpady se kdysi mlely pstruhům. No ono se to defakto děje, co je v granulích, kterými se odkrmuje hromada ryb - pstruh, ten hnusný pangas atd... :-)

Nbart.bm - Profil | Ne 11.11.2012 21:16:25

PYTLAKS >> vidíš to moc černě :))))

Nbart.bm - Profil | Ne 11.11.2012 21:15:35

nofish >> a nedá se prohnat prase rybou?? :))))

NDelwin - Profil | Pá 9.11.2012 21:43:49

fotojakes >> jo asi máš pravdu,ale kde není žalobce není ani soudce.

NPYTLAKS - Profil | Pá 9.11.2012 18:15:11

šumava >> soulož sem netahej,ta placená se vyplatí,užiješ si a ámen,ale ta z lásky nebo rozumu se nevyplatí,užiješ si a pak jen platíš,nejdražší dupač.a je doma,to si pamatuj,a zplodit následně potomka to je teda teprve finanční záhul

Noskus - Profil | Pá 9.11.2012 16:34:06

šmudla007 - >> tak už ji raději nekupuj aby jsi neprodělal,kdyby ubylo od vody takových co se jim to nevyplatí,jé to by byl klídek....

Nkarel.datel - Profil | Pá 9.11.2012 14:27:54

Sven >> Ahoj :-)) Koukni do žebříčku, i v závodním poli jsem přispivatel, aby se nemusely rušit závody pro malou účast.

Nšumava - Profil | Pá 9.11.2012 11:25:42

PYTLAKS >> napsals to dobře, vyplatí, ale nezaplatí je přesná definice. Nemusí se dělat vše jen pro peníze, kupříkladu taková soulož se mi taky nezaplatí a přesto si nemohu pomoci a občas do toho jdu, i když nepřející či nemohoucí tvrdí že je to zbytečně pro...aný čas.

Nfotojakes - Profil | Pá 9.11.2012 11:23:38 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Delwin >> Zákon tam platí a ty pytlačíš:-)

NSven - Profil | Pá 9.11.2012 11:08:42

karel.datel - 8.11.2012 22:14:28 jo, v lednici máš možná pusto ale co ta nahamouněná police medailí a křišťálových pohárů ? :-))

Nvalcha186 - Profil | Pá 9.11.2012 10:03:53

karel.datel >> Jenom tak nezávisle na tobě, jsem si to počítal včera. Tvoje náklady jsou zoufalé a moje už jsou k pláči. Ale rybařina je jako kůň, někdo ji má jako koníček. U mě to je kůň s křídlama. Jeden snědený uzený kapr a 55 plotic na salát. Je to tvrdé mínus, ale ten pocit je k nezaplacení. Klídek, pohoda a nikdo nic nechce. Není to o penězích, ale o kladném pocitu u vody.

Nnofish - Profil | Pá 9.11.2012 9:29:09

Vzhledem k tomu že autor diskuze nemůže, zakročil jsem já a skryl některé zápisy a reakce na ně. Za prvé nejsou úplně k tématu a za druhé, uvádí prosté čtěnáře v omyl, neboť pisatelé toho o tématech která píší zas tak moc neví a píší v nich milné informace - to by byo leda na úplně jinou diskuzi.

NDelwin - Profil | Čt 8.11.2012 22:50:08

nevyplatí se miprotože je kolem mě spoustu nerevírových vod,kde je ryb mnohem více a žádné omezení rybářským řádem.na revíry už jsem zanevřel.

NHellfish - Profil | Čt 8.11.2012 22:31:21

Za ty peníze je to pořád spousta muziky o tom žádná, vzhledem k mánii kupovat pořád něco nového ta moje bilance až tak vyrovnaná není,ale když mi pak pořádnej okoun klepe palicí na druhý straně tak jde všechno špatný stranou.

Nkarel.datel - Profil | Čt 8.11.2012 22:14:28 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Samo litr, když sečtu za rok rybařinu (bez pohonných hmot) a vydělím hmotností přivlastněných ryb, vychází mi:
rok 2009 383 Kč/kg
rok 2010 3 864 Kč/kg
rok 2011 1 424 Kč/kg
rok 2012 1 446 Kč/kg
A to se vyplatí :-)

NPYTLAKS - Profil | Čt 8.11.2012 22:09:49 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

šmudla007 - >> to si piš,že vyplatí,ale nezaplatí,jedu si k vodě odpočinout,odreagovat,vypít,nažrat se jinak než doma nebo v hospodě,tak se mi vyplatí už jen z toho vyskočení ze stereotypu

NSven - Profil | Čt 8.11.2012 21:09:21

nofish >> díky :-))

NSven - Profil | Čt 8.11.2012 21:07:50

kakr >> pravda, pravda :-)

Nkakr - Profil | Čt 8.11.2012 20:33:56

Sven >>
Krásně napsáno, jen maličko doplním ,druhá světová válka je u nás :
"Protektorat Böhmen und Mähren"

Nnofish - Profil | Čt 8.11.2012 20:28:15

Sven >> napsal jsi to kráně. Doufám, že se pan kolega nebude zlobit že rozdávám, ale tohle chtělo poděkování :-)

NSven - Profil | Čt 8.11.2012 19:53:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

paulmensik >> máš v tom zmatek...
Nemůžeš poměřovat Britský ostrovní a Český vnitrozemský rybolov.
Kdybychom také měli flotilu 6 445 rybářských lodí, které by pro naši potřebu narabovaly v přilehlém Atlantiku a vodách bývalých kolinií 586 645 t mořských ryb, také bychom si mohli hrát na 100% pouštěče těch sladkovodních.
Samozřejmě vedle toho v Britanii existuje mořský, sportovní rybolov a ani v tomto případě si není třeba dělat o nějakém pouštěctví falešné iluze.....
Pokud pominu produkční chov ryb, je náš "sportovní" systém založený a více než 130 let funguje, na principu "vysaď a chyťˇ" a proto má každý držitel povolenky právo, si jisté množství úlovků ponechat. Učiní-li tak nebo úlovek vrátí vodě, záleží výhradně na jeho rozhodnutí....
To, že tento systém přežil C.K. Rakousko, první světovou válku, první republiku,
druhou světovou válku, socialismus i více než 20 let zmaru, rozvratu a destrukce současným režimem, svědčí o tom, že i přes jisté nedostatky, je systémem funkčním.

Nmalamut - Profil | Čt 8.11.2012 19:39:20

Kapr555 >> to zní líp. Třeba dostaneš na budku, ale něco uděláš a přestaneš být žvanilem :-)

NKapr555 - Profil | Čt 8.11.2012 19:34:47

malamut >> OK příště ho seřvu a štiky pustim ;-)

Nmalamut - Profil | Čt 8.11.2012 19:26:59

robokope >> tak na tom okrese jsi byl klasifikován velmi správně. Já jsem asi lepší rybář, než ty, protože loni jsem necelé dva metráky zmasil, nalovil jsem nejméně čtyřikrát tolik, jsem dost vybíravý.

NFOUSATEJ HAT - Profil | Čt 8.11.2012 19:18:02 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

robokope >> To je právě ono, nemá cenu nic dokazovat, rozumíš, ty víš že tam ty ryby jsou, a je to, a že někdo někde vykřikuje že je ten rybník a nebo řeka prázdná, tak to je defakto velký plus pro tebe :-)

Nnofish - Profil | Čt 8.11.2012 19:14:36

robokope >> ale o tom to je. Kdo umí, ten chytí. Kdo neumí, musí se učit, nebo se smířit s tím, že nechytí. Rybařina nemá s dokazováním nic společného.
Za ty prahy co stojí povolenka si nikdo nemůže vyskakovat s tím, kolik by chtěl ryb ve vodě. Za deset korun na den, nebo kolik to je...(abych se držel tématu)

NKreja - Profil | Čt 8.11.2012 19:10:10

co povolenka na to nekoukám ale ten benzín to je pálka.....

Nrobokope - Profil | Čt 8.11.2012 19:07:43

nofish >> jenže já těm dementům chtěl dokázat že ta ryba ve vodě je a ne jak tvrdili vbšichni že nic nemůžou chytit.proto sem to tak udělal. nic sem nenapsal navíc než bylo chyceno a to jim vadilo

Nnofish - Profil | Čt 8.11.2012 19:04:24

robokope >> kdybys nebyl hlupák (omluv ten výraz, nic rozumnějšího mě nenapadlo), tak nepíšeš "puštěno zpět". Dva metráky ryb taky za rok nachytám. A víš co udělám? Když rybu chci sežrat, tak ji zapíšu. Když nechci, tak ji pustím. NIc víc, nic méně... chápeš?

Nrobokope - Profil | Čt 8.11.2012 19:00:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

chlapi já za dob chytání Jardy Vítka přešel na lov "chyť a pusť ". nachytal sem přes 2 metráky ryb vše sem zapsal na lístek s poznámkou puštěno zpět a byl sem za největšího dementa v okrese. tak sem toho raději nechal a teď se vracím na soukromý rybník kde nejsou takový závistivci.

NKalužmistr - Profil | Čt 8.11.2012 18:51:06

malamut >> Nazdar, ten není sám co tohle píše. Mě se kolikrát stalo že jsem rybáře upozornil na hrubé přestupky a otatní jen čuměli jak péra a když bylo po všem tak machrovali. Škoda že jsem jen RS na řeku, letos bych ty sebrané povolenky neunes.

Nrobokope - Profil | Čt 8.11.2012 18:50:55

škudy >> konečně správnej názor

Nnofish - Profil | Čt 8.11.2012 18:46:52

paulmensik >> Cena jsou i sportovci, výstavy, reklamy, pohoštění pana prezidenta, nájmy za administrativní budovy a revíry a spousta dalších věcí...
To že se ryby nevytírají s tím nemá zas až tak moc společného a není to zas tak pravda. To je o hospodaření (minimálně z části) a to taky ovlivňuje cenu povolenky. K tomu že by zůstala půlka ryb.... no ona by nezůstala, to jsou základy chovu ryb. Každá voda "utáhne" jen nějaké množství ryb.
Kdyby lidi nebrali ryby, spousta jich by ty ryby nechytala. Bylo by méně peněz na vše. Případně by bylo vše zase x-krát dražší.
K70 sem netahej, to je o ničem a s povolenkou, její cenou, to nemá ni společného.

NSumec 2012 - Profil | Čt 8.11.2012 18:46:45

Ahoj já hlavně jezdim NA ryby a ne PRO ryby takže si jich za celý rok vemu okolo 10-15 (myslim všechny ryby) takže povolenka se mi tak jednou vrátí :D all tak je to moje nejoblíbenější hobby a do toho rád peníze vložim ;)

Nkakr - Profil | Čt 8.11.2012 18:43:41 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

paulmensik >>
Malinko si protiřečíš, na jedné straně píšeš, že ryby nevytírají (nemnoží) a na druhé když se budou vracet vodě tak budou vody plné ryb.
Ryby ani lidé nežijí věčně, tak jak to je??

Nnofish - Profil | Čt 8.11.2012 18:40:18

FOUSATEJ HAT >> tebe beru jako rozuného člověka. Už na to máš roky. A jestli se chce někdo chytit té blbé připomínky s prasetem a necchápe trošku srandy, tak za to já už nemůžu :-)

Npaulmensik - Profil | Čt 8.11.2012 18:37:50

nofish >> cena listku je hlavne tvorena cenou ryb ktere jsou chovany a vysazovany dneska se uz ryby prakticky dosazuji stale dokola sami se nemnozi jaky to ma smysl kdyz by zustala aspon polovina ryb co se rocne vysadi ve vode tak mame svazove vody za par let plne ryb a klesne mozna cena listku....to je blahovy ale proc ne.
Je hezke mit k70 na revirech bohuzel ty velke kapry co jsme blahove tam nasadili aby se zlepsila osazenost masari uz davno prohnali udirnou. P.

NHP - Profil | Čt 8.11.2012 18:31:27 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Sakra jsem v mínusu, musím s tím přiští rok hnout. A nebo letos někde dostat nějakého toho jesetera. :-)

NFOUSATEJ HAT - Profil | Čt 8.11.2012 18:31:24

nofish >> Počkej jak ti za poslední větu tady někteří nandaj :-) vtip nevtim hohoho

Já kdysi taky bral skoro všechno co jsem chytil, ale tak nějak jsem se dopracoval k tomu wostrýmu a modernímu rybářovi :-)

ale je to jak už sem to řekl nesčetně krát, každýho věc , no ne?

Nnofish - Profil | Čt 8.11.2012 18:28:53

FOUSATEJ HAT >> já vím, se nepletu ne... :-) Maaaximááálně jednou za deset let :-)
Mě zaráží, jak se tu někteří vztekají a přitom ořividně vůbec nečetli ten článek, urřitě ho nečetli do konce.

btw: Ryb za ten rok pár domů odtahám, ale kdybych to počítal na prachy tak jsem tak ku*evsky moc v mínusu, že by mi z toho asi přeskočilo. A nakonec tip pro tebe. Nejlepší ryba je prý prohnaná přes prase, takže můžeš brát, i když ti nechutnají
(pokus o nemístný humor).

Ndavca valach - Profil | Čt 8.11.2012 18:22:59

paulmensik >> naprosto souhlasim,nechapu lidi co neco takovyho muzou vypustit z ust,jak pises delame to pro zazitky ne pro to aby se to nak vyplatilo,a je uplne jedno jestli nakyho kapra vezmou nebo ne,uz jen ta myslenka je zarazejici,ale kazdej podle sviho rozumu

Nnofish - Profil | Čt 8.11.2012 18:19:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

paulmensik >> pleteš se jenom v jednom. Když lidi nebudou konzumovat ryby které uloví, tak to pro tebe hezčí nebude. Ať už po finanční stránce, tak i po stránce možnosti lovit ryby. Tuplem za tisícovku na rok. Celý rybolov je totiž o lovu ryb. Lovit ryby jen pro zábavu není zakázané, ale otázka je, jestli je to zcela v pořádku.
Na ryby nejde chodit z lásky, z lásky k rybám teda určitě ne. Láska k rybám? To je akvaristika. I koníček může být spojen s obstaráváním potravy. Pak už záleží jenom na každém jedinci, jak umí používat svůj rozum a kde má tu pomyslnou čáru, přes kterou nejde.

NFOUSATEJ HAT - Profil | Čt 8.11.2012 18:15:57 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

šmudla007 - >> Každej koníček stojí peníze, s tim se nedá nic dělat, a pokud bych měl počítat, jestli se mi povolenka vrátila? Tak pokud bych si ty ryby bral a nebo je prodával ta letos by se mi zaplatila snad 10X :-)))

Ale jelikož jsem nerybožravec a nemám žádnej kontakt na soukromák a tudíž nemám rybu komu prodat, tak jsem opět jako každej rok těžce v mínusu.

Ale i přesto si příští rok povolenku koupim znova a klidně obměním i nějaký to vybavení

NKapr555 - Profil | Čt 8.11.2012 18:14:36

likin >> Na rozkoši je takovejchdle volů asi víc nedávno sem tam jednoho viděl a ten bral štičky kolem 30 cm...

NKapr555 - Profil | Čt 8.11.2012 18:11:39

šmudla007 - >> No bez ní to de taky ale když tě chytí tak se to nevyplatí musíš umět rychle běhat :)

Npaulmensik - Profil | Čt 8.11.2012 18:10:57

Pardon ja chodim na ryby rad pokud nekdo pise o tom co se vyplati pak at si misto rybareni chodi vydelavat jinam kde dostane zaplaceno. Rybarina je o necem jinem je to konicek !!! Tam jde o zazitky ne o prepocty na peníze. Na ryby chodim z lasky ne kvuli masu a o tom to je......
delam to pro sebe a akceptuji ze to neco stoji radoby masarum radim kupte si radsi toho kapra v obchode to pro vas bude levnejsi zkuste si to spocitat (listek,doprava a promrhanej tak drahej cas ) skocte si do Tesco vazne usetrit!!
. A pro nas ostatni tichy blazny to bude pak jeste hezci a treba i ten listek bude levnejsi kdyz se hned vsechno co plave neusmazi P.

Nlikin - Profil | Čt 8.11.2012 18:04:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Cena povolenky ? Ta je velice přijatelná, ale nejvíce na ni žehrají kolegové s vybavením od 50 litrů výš......
Nedávno jsem na Rozkoši vedl debatu celkem o h...ě s rybářem, který tahal kapříky těsně okolo povolené míry přes kameny na břeh, a s nadávkami na neschopné vedení nádrže je pouštěl.
Na moji mírnou (opravdu) invektivu mi odpověděl, že povolenka ho stojí takové prachy, že si nebude ničit podběrák....
Podle mne, i kdyby povolenka nestála nic, tak stejně budou někteří jedinci vyžadovat příděl masa za jejich námahu.
Bohužel se do ceny povolenky promítá spousta vlivů, tak jako do členských příspěvků. Například naprosto nesmyslné dotování "závodů a závodníků".

Nnofish - Profil | Čt 8.11.2012 17:50:45

malamut >> však jo. To je furt keců, přitom skutek utek. A myšlení v souvislostech jakbysmet. Sám pamatuju jednoho dědulu u nás. Na povolenku a věci na ryby za ten rok vždycky nějak našetřil, s problémama. Ale koupil ji, protože věděl, že si odnese pár kaprů. A takových lidí je u svazu nemalé procento. Kdyby nebyli, svaz už by dávno snad ani nebyl.

Nškudy - Profil | Čt 8.11.2012 17:49:48

Zvláštní to "přepočty" co se tu dočítám... takže abych byl "in" tak musím odnést maso od vody za více,než jsem investoval do povolenky!? Aha,tak to jsou mi věci... V tom případě při zaplacení 100 000 kč ročně v golfovém klubu musí členové odvážet golfové míčky TATROU aby se jim to členství "vrátilo"a když v nějaké sezóně nemají tolik času,aby jich pobraly požadované množství,tak by měly "přiložit" alespoň dva metráky hnojiva na trávník a klubovou sekačku,aby se jim to "rentovalo"...
hmmm,zvláštní to uvažování...

Nmalamut - Profil | Čt 8.11.2012 17:47:08

nofish >> oni tihle virtuální trhači toho víc nažvaní a napíší, než natrhají.

Nnofish - Profil | Čt 8.11.2012 17:29:53

pissyouoff >> vůbec jsi to nepochopil, musíš číst ten článek až do konce a umět číst mezi řádky :-)

btw edit: Mimochodem. Zas to nepřeháněk s tím trháním povolenek. Věř tomu, že jsou lidé, kteří mají do kapsy hluboko. No a když už tu povolenku zaplatí, tak pořítají s tím, že si přinesou kus masa. Nekoresponduje to s "moderní" rybařinou, ale je to defakto důvod/základ rybolovu.

Npissyouoff - Profil | Čt 8.11.2012 10:55:59

No jasně hned od prvního dne masařim, beru všechno co má ploutve aby se mi zaplatila povolenka a už jsem mohl jít jen do plusu. Tykrávo, za takový otázky a uvažování bych ty povolenky trhal.

NFishky - Profil | Čt 8.11.2012 10:55:09

Mrknato >> to ano, kdyby chodili na ryby, ale oni se zabývají vymýšlením nových kuliček a reklam pro VIP skupinu rybářů a to se jim pak počítá dvojnásob :-)

NMrknato - Profil | Čt 8.11.2012 10:41:55

Fishky >> Čas strávený na rybách se údajně tam "nahoře" do délky života nepočítá. Pak se LKBaits, Nikl, Jarda Vítek, klidně můžou dožít našich 250 let. To se pak povolenka vyplatí......

NKalužmistr - Profil | Čt 8.11.2012 10:41:14 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Určitě vyplatí a důvod, příroda, napětí, klid a zapomenout na všechny starosti a čekat na boj s rybou a tohle všechno se vyplatí zaplatit třeba několikrát dráž.

NFishky - Profil | Čt 8.11.2012 10:29:15

šmudla007 - >> šmudlo, čas strávený na rybách je k nezaplacení, tedy ptát se, zda se vrátí cena povolenky... no jasně že vrátí a to nespočet krát :-)

Ntudlas - Profil | Čt 8.11.2012 10:22:07 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Určitě se vyplatí.Kupuji si celosvazovou povolenku.Maso domů nenosím.Za krmení a jiné nezbytné zbytečnosti dám další ranec za ten rok.Ale to k tomu patří.Co bys me pro ty šupunáče neudělali.A až na to nebude,tak se zase bude chytat na housku.Plno rybáře brečí kolik to už dneska stojí,ale neak zapomínají že za celosvazovou povolenku můžou chytat pomalu po celý republice.V zahraničí to tak není.Tak ta cena není hrozná.

Červené karty: Carpskills